Jak si zútulnit cizí prostor

Jestli jste jako já citliví na prostředí a často musíte cestovat třeba kvůli škole, nebo práci a spávat na internátu, v hostelu, nebo v ubytovně, potom tenhle článek možná oceníte, i když nejspíš už máte osvědčené vlastní fígle jak si zpříjemnit nehostinné cizí prostory. Nejspíš se vám už také stalo, že jste se těšili na dovolenou, nebo na výlet, ale ejhle, když jste dorazily na místo, najednou vás nějak v tom neosobním prostoru nadšení přešlo. Pro tyto případy existuje pár jednoduchých triků jak si takové místo zútulnit.
útulná ložnice
Krok první: očista prostoru
Možná teď budu působit jako bacilofob a paranoik, ale vždycky se cítím lépe, když si alespoň otřu noční stolek navlhčeným papírovým kapesníkem, před tím než si na něj položím svou oblíbenou knihu a další milé osobní předměty. Ano nábytek mohl být před tím čistý, ale kdo ho utíral? Místo, vedle nějž budete spát a kde leží vaše osobní věci, uklízel neznámo čím kdosi neznámý. Když si však aspoň lehce otřete všechen nábytek, před tím než si tam věci dáte, najednou jako by byl ten prostor už více váš. Už tam neuklízel, ani nebydlel nějaký neznámý cizí člověk, ale byli jste to vy sami, kdo si přizpůsobil prozatímní místo k životu. A to uklidňuje. I když to má více rituální a psychologický, než hygienický efekt. Proto je dobré nosit s sebou balení hygienických ubrousků a ruličku s lepícími papírky.
Krok druhý: obklopte se drobnostmi, které vám přináší radost
Jestli máte nějaké drobnosti, ke kterým máte osobní vztah, a nejsou příliš cenné, berte je s sebou na cesty. Ku příkladu: na ohyzdný sektorový noční stolek, můžete rozložit oblíbený šátek a uvidíte, jak tato drobnost pomůže místnost zpříjemnit. Další milé drobnosti, fotografie připomínající domov, pohlednice, nebo šperky, které zrovna ten den nepoužíváte, můžete podobným způsobem rozmístit v místech, kde se přes den nejvíce pohybujete, tak aby vám byly na očích.
zanedbaná předsíň
Krok třetí: buďte chvíli s cizím prostorem v klidu sami
Když budete stále hekticky pobíhat dovnitř a ven, a budete do oněch prostor nakonec jenom chodit spát, asi ten pocit cizosti jen tak nezmizí. Jednoduše, až budete chvíli sami, prostě si třeba vezměte knihu, lehněte si na postel, nebo se posaďte do křesla a relaxujte. Nebo můžete jen tak přemýšlet, anebo dělat jakoukoliv svoji oblíbenou činnost. Prostě buďte chvíli v klidu a vyrovnejte se tím, kde jste a co tam děláte, ať jste to vy, kdo opanuje prostor, který vás původně stresoval.
Na závěr znovu podotýkám, že je tento článek určen pro citlivé jedince, kteří těžko snáší cizí prostředí a cestování. Chápu, že někomu jinému může připadat jako výplod choré mysli.